Acasă arrows Journal 2025 arrows

Articol de VALJENTOVÁ Tímea

release pdf

Descarcă PDF

Revista Moldovenească de Drept Internațional și Relații Internaționale

POLITICĂ ȘI AUTOPRESENTARE: CUM FOLOSESC FEMEILE DIN POLITICĂ REȚELE SOCIALE PENTRU A FORMA IMAGINEA PUBLICĂ

Autor: VALJENTOVÁ Tímea

Clasificare JEL: D83; F50; J38

Clasificare Decimală Universală: 061.215-055.2; 32:316.37; 242.7; 32:316.65

DOI: https://doi.org/10.61753/1857-1999/2345-1963/2025.20-2.12

VALJENTOVÁ Tímea - Doctorand, Departamentul de științe politice, Universitatea Alexander Dubček din Trenčín, Trenčín, Slovacia (Republica Slovacă).

https://orcid.org/0009-0003-2947-3979

Email: timea.valjentova@tnuni.sk

Cuvinte cheie: politică, autoprezentare, social media, branding, imagine publică.

Rezumat

Rețelele sociale au devenit o parte integrantă a comunicării politice, influențând în mod semnificativ modul în care politicienii își modelează imaginea publică. Acest articol explorează modul în care femeile din politică folosesc platformele digitale pentru autoprezentarea și formarea identității lor în ochii publicului. Acesta analizează strategiile pe care politicienii le folosesc în crearea de conținut, implicarea alegătorilor și construirea autenticității în spațiul online. O atenție specială este acordată diferențelor în modul în care femeile și bărbații sunt prezentați în politică, provocărilor cu care se confruntă femeile în stabilirea credibilității și impactului stereotipurilor de gen asupra prezenței lor online. Studiul se bazează pe o analiză a unor studii de caz selectate și oferă o perspectivă asupra modului în care autoprezentarea digitală afectează succesul politic al femeilor.