Revista Moldovenească de Drept Internațional și Relații Internaționale
PROBLEMATICA FRAGMENTĂRII DREPTULUI INTERNAȚIONAL ÎN EPOCA GLOBALIZĂRII
Autor: GAOZHENG Meng
Clasificare JEL: K 1; K 33
Clasificare Decimală Universală: 341.2; 341.231.14; 331.23-055.2
DOI: https://doi.org/10.61753/1857-1999/2345-1963/2025.20-2.10
Meng GAOZHENG - Doctorand la Catedra de Drept International, Institutul de Drept, Universitatea Prietenia Popoarelor din Rusia “Patrice Lumumba” (Moscova, Federa ț ia Rusă).
https://orcid.org/0000-0001-6873-3663Email: 1042248010@pfur.ru
Cuvinte cheie: dreptul interna ț ional al drepturilor omului, dreptul la educație, RPC, China, drepturile omului în China, dreptul la educație în China
Rezumat
Lucrarea include trei secțiuni princip ale. În prima este prezentată o privir e de ansamblu asupra dreptului la educație în dreptul internațional al drepturilor omului. Această parte explică mai întâi semnificația și natura dreptului la educație în dreptul i nternațional al drepturilor omului, ap oi introduce originile juridice intern aționale ale dreptului la educație și cele mai recente progrese practice în dreptul internațional al drepturilor omului. A doua secțiune clarifică obligațiile legale internaționale ale statelor privind dreptul la educa ț ie. Demonstrează că conținutul dreptului la educație este obligația statului de a promova și proteja dreptul la educație. În secțiunea a treia este prezentată implementarea standardului dreptului la educație î n dreptu l internațional al drepturilor omului în China. Această secțiune expune teor ia și practica Chinei cu privire la relația dintre dreptul internațional și dreptul intern, apoi rezumă legislația și practica relevantă și, în final, expune problemele actuale pe care le întâmpină China cu privire la dreptul la educație și propune soluții corespunzătoare. Lucrarea și subliniază că discuția teoretică privind dreptul la educație din perspectiva dreptului internațional al drepturilor omului are o mare semnificație pra ctică.